vrijdag

Raapstelen

Eindelijk weer eens een nieuw berichtje op het blog.
Dit keer een recept met eigen gekweekte raapsteeltjes, 
Dat kwam zo, een paar weken geleden kocht ik 2 bosjes raapstelen bij AH,
 en daar aten de knolletjes nog aan. 
Nadat ik de steeltjes eraf had gehaald heb ik een paar knolletjes 
in een potje met aarde gestopt, 
Met de gedachte je weet maar nooit. 
En zie, ik heb nu een  eenpersoons portie raapstelen van het balkon. 
Dan nu het recept.

paar aardappeltjes (ik had nog roseval)
de raapsteeltjes
2 eetlepels yoghurt
klein beetje suiker,
uitje (bosuitje)
1 teentje knoflook
bieslook optioneel
Peterselie optioneel
wat peper
olijfolie


voor de komkommer-tomaat salade wat komkommer en een tomaatje.
 Maak dit zoals je gewend bent,
 ik doe het gewoon met wat zout, peper en olijfolie

Schil de aardappeltjes en kook ze gaar
snijd intussen de ui klein met de knoflook en fruit dit aan 
doe op het laatst het beetje suiker erbij voor de karmelisatie.
snijd de bieslook of peterselie en de raapstelen.


Als de aardappels gaar zijn stamp ze of prak ze met een vork fijn
en meng er de peterselie of bieslook door met de yoghurt. 
Daarna de ui met de olie erbij en tot slot de raapsteeltje, 



En je hebt een heerlijke maaltijd


Geen opmerkingen:

Een reactie posten