maandag

Vlinders, vlinders, vlinders, en nog veel meer vlinders



Ik heb ontzettend veel vlinders in de tuin, bij 43 ben ik de tel kwijt geraakt. Het fladdert driftig in het rond, zit op de gevallen pruimen en op de gevelmuur waar de zon nog op staat. Eigenlijk moet ik de gevallen pruimen opruimen, maar dat doe ik niet, ik gun de vlinders hun lekker maaltje en bovendien is het leuk om naar te kijken. Er zitten ook witjes in de tuin, maar die zitten niet stil net als de oranje die willen ook niet echt.


































































De Atlanta, gehakkelde aurelia en bont zandoogje dat waren de drie meest voorkomende in mijn tuin.
Hoe zien ze eruit:
De atalanta is gemakkelijk te herkennen: een zwarte vlinder met twee rode banen op zijn vleugels en bovenaan wat witte vlekken.
De gehakkelde aurelia is makkelijk te herkennen aan zijn gekartelde vleugels en de witte letter C op de onderkant van zijn achtervleugel.
Het bont zandoogje is een bruine vlinder met kleine gele vlekjes die leeft in het bos. Komt veel voor in Noord-Brabant, Oost-Nederland of de duinen van Zeeland, Terschelling of Texel. Blijkbaar nu ook in de Flevopolder

1 opmerking:

  1. Geweldig ineke, daar word ik altijd heel blij van, van zoveel vlinders!

    Dat is genieten!

    Maar nu zal het wel afgelopen zijn, hier regent het al!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen